marți, 3 februarie 2009

Cascada Urlătoarea - Buşteni

la cinci minute de cascada și pârâul situat în dreapta potecii curge, încă, vijelios

atentie ursi!, pe bune, se știe ca ursii nu hibernează toata iarna, ci mai ies și mai caută de mâncare, mai ales că sunt obișnuiți cu oamenii!!!

minunata cascadă sau sulul de cristal!

Sunt absolut sigur că marea majoritate dintre cei ce citiți postările mele ați auzit sau ați văzut această cascadă încântătoare și deosebit de spectaculoasă, situata la 30-40 de minute de mers, relativ lejer din Buşteni (din spatele Hotelului Silva sau de lângă telecabină).

Am fost de două ori în ultimii ani, întotdeauna iarna, și mi se pare cu adevărat fascinant peisajul acela al pădurii parcă încremenite în asteptarea celui mai mic zgomot de ciocănitoare, de veveriță agitată sau de urs înfometat, sau de ce nu, de cântec de copil, toate până la ceea ce localnicii au numit sugestiv ,, Urlătoare" (vă mai amintiți denumirile date de români cascadelor ?- Săritoare sau Duruitoare)
Zgomotul sparge linistea pădurii si te pierzi încet în aburul făcut de apa pârăului cu acelasi nume, ce cade de la 15 metri înăltime.
Cascada se află la poalele abruptului prahovean al Bucegilor, lângă Valea Jepilor(denumire ce vine de la jnepeni), deasupra Poienii Tapului (care, de altfel, se lasă zărită printre ochiurile lăsate de perdeaua pădurii ).
Este formată de aparitia unui prag de piatră, în fapt un bloc uriaș de conglomerate(pietrișuri cimentate), care obligă pâraiele Urlătoarea Mică și Urlătoarea Mare să se arunce de la o altitudine suficientă, în micile căldări de eroziune situate mai sus de căderea principală.

Interesant, pentru cei dornici de aventură, ar fi să urcati pieptiș( numai dacă mergeti vara), prin stânga cascadei la celelalte căderi de apă facute de cele două pâraie, care în final se unesc și genereaza ceea ce Alexandru Vlahuţă numea ,,un sul lucitor de cristal ce se sparge cu zgomot în volbura de jos "(inspirată din Silviu Neguț- Spectacolele Terrei).

5 comentarii:

Anonim spunea...

foarte frumoase pozele ;) un peisaj minunat :)

Viorel Iraşcu spunea...

Multumesc constanteanule , muntele ofera multe privelisti minunate , dar te invidiez pentru marea situata linga tine .Profu'

Anonim spunea...

cascada urlatoare. cand am vazut denumirea nu mi-a venit s acred. in foarte controversata tabara de la busteni din cls. a Va (cu d-nul Tamas) s-a intamplat ceva care implica si aceasta atractie turistica. noi am plecat din bacau cu trenul, pe la 2 dimineata, ajungand in busteni in jur de 10(dupa o noapte va puteti da seama cat de usoara).ne cazam si ne anunta domn profesor ca nu avem amncarea asigurata si ca trebuie sa ne ducem singuri (la 12 ani) prin statiune si sa ne gasim un loc in care putem lua pranzul. cand ne intoarcem la pensiune (sau ce era aia), ne pune sa ne imbracam adecvat sa urcam la cascada urlatoare.noi, ca niste copii ascultatori, cu toate ca am fi preferat sa ne odihnim, l-am ascultat(...)ajungem la poalele muntelui si domn profesor ("atotstiutor") ne spune ca el stie semnul conventional destinatiei noastre iar noi trebuie sa-l urmarim pe trunchiurile copacilor ca sa ajungem la cascada.dupa vreo trei ore de urcat incontinuu pe un drum ingrozitor de prost, mocirlos si extraordinar de abrupt si periculos, cu multe emotii date de elevii care devenisera palizii pentru ca oboseala isi spunea cuvantul ne intalnim cu alti calatori care ce ne informeaza?ca domnul profesor gresise drumul si ca pentru a ajunge la cascada trebuie sa coboram si sa urmarim alt traseu.(...)in cele din urma, pe la vreo 8 seara am ajuns la cascada dar nu ne-a lasat nici macar sa facem poze deoarece era tarziu(tot din vina noastra ca ne miscasem incet).cand am coborat in statiune, domnul profesor ne-a obligat sa ne spalam incaltamintea de noroi si mocirla intr-un canal din care se adapau niste cai...apa era rece dar domn profesor voia sa ne si descaltam (mai avea un pic si ne punea sa facem si baie).

p.s.:sper ca nu v-am plictisit dar nu m-am putut abtine.

Viorel Iraşcu spunea...

Nu m-ai plictisit deloc , faza este amuzanta . Cind ma gindesc ca nu exista decit un singur traseu spre cascada , celelalte se desprind din drum spre dreapta dupa prima cotitura a drumului. Cit de fraier poti sa fi , sa nu-ti dai seama ca ai luat-o gresit , cind pina la cascada mergi maxim 1 ora . Eu cred ca ati luat-o pe traseul spre Jepi , care duce pe platou. Te pup. Profu'

Mihaella Gheorghiu spunea...

muntele,dragostea mea!Anca,ai o amintire faina sa le spui copiilor...

Vaporeto pe Bega

Știați că pe Bega, în Timișoara, există un fel de autobuz... fluvial? Canalul a fost curățat, reamenajat, o adevărată oază de răcoare vara. ...