sâmbătă, 25 august 2012

de Sofia Flori
cont FB- aici

continuare din partea a I a- AICI

Dupa ce "am reusit " sa nu vad nimic, am realizat ca nu aveam unde dormi, iar multe dintre pensiunile din Turda era ocupate cu oaspetii de la festival.
 Intr-un final am gasit undeva pe soseaua spre Campeni, langa o benzinarie, o camera fff frumoasa, linistita si curata. A doua zi, la ora 9 am mers la Salina, apoi m-am plimbat prin Turda si din nou in cheile sale atat de cunoscute.

Am platit biletul de intrare, si m-am bucurat de tot ce vedeam pe traseu.
Chiar daca era luni, era aglomerat...cativa turisti incercau sa se catere, altii erau deja sus...unii erau in apa si "se luptau" cu pestii.

Cheile sunt scurte si am inteles ca ar fi cele mai inalte din tara, cu inaltimi  ale  peretilor de 250-300 de  metri.
Traseul este bine amenajat si ingrijit(banii de pe bilete sunt folositi inteligent-cred!), podurile de
 peste raul Hasdate sunt la fel de ingrijite si in stare buna de functionare.

Mie mi-a fost putin frica in portiunea unde trebuia sa te tii de un cablu gros si o poteca foarte ingusta unde piatra era alunecoasa.

Am vazut si cateva pesteri mici fara  nimic spectaculos insa. Raul a sapat frumos in chei, din loc in loc unde apa este mica sunt pietre mari probabil cazute de pe versanti, este plin de peste dar fiind rezervatie nu ai voie sa il prinzi.

Cand am ajuns in capatul cheilor am intalnit....un pescar. Nu prinsese nimic si tot incerca, dar macar facea un lucru bun...dadea de mancare la peste!!!

Acolo se deschide o poiana verde si in capatul ei se afla un sat unde exista "un popas". Nu am mai continuat, m-am racorit putin in apa care era destul de rece avand in vedere cele 38 grade din aer.

La intrarea in chei, unde lasasem masina am observat Cabana Cheile Turzii, care din pacate, nu mai putea fi locuita, nu avea geamuri si totusi era atat de frumoasa dar si trista in acelasi timp!

Nu mai stiu ce marcaj avea traseul dar am mers pe cursul raului si a durat in jur de 3 ore cu opriri cu tot.

La masina, am mai stat putin la iarba verde si aer curat, apoi am plecat pe DN spre Campeni-Arieseni.

3 comentarii:

Fosile spunea...

Sofia Flori,la Herculane ne-ai aratat ce ai vazut,la Turda si Cheile Turzii ne-ai povestit cum te-ai plimbat.
Nu-s curios cum te-ai plimbat pe Valea Ariesului,care este una din minunile patriei si probabil, nici altii.

Traveling Hawk spunea...

La cabana aceea am dormit o noapte chiar in camera din turn, in...1969! Atunci am facut si cheile. De atunci n-am mai fost in zona, dar imi pare rau sa aud ca e nefunctionala cabana. Pare ca s-a renovat candva (acoperis, placarea cu sparturi de marmora). De ce o fi fost abandonata?!

gabi spunea...

avem o tara superba

Vaporeto pe Bega

Știați că pe Bega, în Timișoara, există un fel de autobuz... fluvial? Canalul a fost curățat, reamenajat, o adevărată oază de răcoare vara. ...